Cum sa creezi o campanie de promovare online

Categorie: Marketing si vanzari

23/07/2012

Salveaza ca PDF Tipareste Trimite email Trimite mai departe
Comentarii Etichete: publicitate, costuri, target, finantare, promovare, media, competitori

publicitate onlineIn ultimii ani, publicitatea online s-a dovedit a fi mai eficienta decat publicitatea traditionala. La baza acestei afirmatii stau urmatoarele argumente: calitatea mai buna a audientei vizate (din punct de vedere al veniturilor, al nivelului de instruire), selectivitatea mai buna (canalele de comunicare online sunt semnificativ mai variate decat mediile de comunicare traditionale), costuri mai mici si evaluarea eficientei campaniei  poate fi realizata mult mai rapid, permitand, daca este cazul, realizarea unor corectii adecvate si prompte.

Integrarea in planul de marketing al unei companii a unei strategii de promovare online este esentiala pentru cresterea  vanzarilor si a notorietatii brandului.

Cum arata o astfel de strategie de promovare online  si cum o puteti crea? Urmand pasii de mai jos:

Targetarea

Trebuie sa va definiti segmentul tinta. Ganditi-va la clientii vostri si alegeti 3 dintre ei. Ce varste au ei? Cum isi asigura existenta? Cum isi petrec timpul liber? Va puteti instala Google Analitics pe website-ul vostru si puteti crea o pagina de Facebook a companiei. Ambele vor genera statistici cu privire la numarul de vizite si fani ai companiei. Ori de cate ori publicati mesaje pe website sau pe pagina de Facebook, reamintiti-va cui va adresati.

Obiectivele

Doriti sa va cresteti traficul pe website? Sau poate notorietatea brandului? Doriti ca oamenii sa se inscrie  in lista de distributie a newsletterul-ui companiei voastre? Vreti ca oamenii sa cumpere un anumit produs? Sa participe la un eveniment? Daca nu va definiti obiectivele cat mai clar nu veti putea sa masurati eficienta campaniei de promovare online.

Identitatea vizuala a brandului

Clientii vostriva pot recunoaste brandul dintr-o privire peste o brosura sau pe website? Atat in online cat si in offline trebuie sa folositi aceleasi elemente de identitate vizuala: logo, culori, scheme, fonturi, imagini, tonuri.

Mixul de instrumente de marketing online

Aveti mai multe optiuni de activitati pe care le puteti include in campania de promovare online. Important este sa alegeti actiunile in functie de clientii la care doriti sa ajungeti. Iata cateva activitati pentru campania voastra de promovare online:

- User-friendly website
- Blog
- Articole de marketing
- Optimizare pentru motoarele de cautare (SEO)
- Email marketing
- YouTube marketing
- Social Media marketing (Facebook, Twitter etc)
- Publicitate Pay-per-Click (Google Ads, Facebook Ads)
- Promotii comune cu site-uri afiliate

Daca nu aveti resurse pentru a acoperi toate aceste activitati, concentrati-va pe 5, maxim 6  dintre acestea.

Frecventa


Trebuie sa stabiliti o frecventa de desfasurare a acestor activitati. De exemplu:

- Blog - zilnic
- Articole de marketing - saptamanal
- Optimizare pentru motoarele de cautare (SEO) -  o data pe luna
- Email marketing – bisaptamanal
- YouTube marketing - saptamanal
- Social Media marketing (Facebook, Twitter, etc) - zilnic
- Publicitate Pay-per-Click (Google Ads, Facebook Ads) – in functie de buget
- Promotii comune cu site-uri afiliate - trimestrial

Daca nu va atrag instrumentele de online puteti delega unele activitati unor specialisti in promovare online.

Competitia

V-ati blocat si nu stiti ce sa spuneti? Cercetati-va competitorii! Ce posteaza ei pe Facebook si Twitter? Folosesc un alt ton in emailuri? Odata ce ati analizat ce spun ceilalti competitori, faceti o lista cu 3-5 subiecte din domenii pe care le stapaniti. Pentru fiecare subiect pregatiti 5 intrebari pe care oamenii vi le-ar putea adresa. Vorbiti despre un eveniment viitor, o promotie speciala sau postati poze cu noile produse.

Nu in ultimul rand, trebuie sa decideti din timp ce suma veti investi in implementarea actiunilor propuse mai sus. Nu uitati o regula importanta a pietei, si anume ca, un cumparator trebuie sa vizualizeze un produs de 7 ori inainte de a-l cumpara.

Mediul on-line
va ofera cele mai eficiente modalităţi de a va adresa strict clienţilor pe care îi vizati, la acestea adăugându-se şi o viteză de reacţie foarte mare la schimbările mediului în care activati. Urmand pasii prezentati veti vedea o imbunatatire a imaginii de brand si o crestere a portofoliului de client.

Sursa: FPP

Citeste si…

My esimplu - Intra in cont

am uitat parola

Nu ai cont? Creeaza cont nou

Banner
Banner

Forum

Cele mai recente Cele mai vizitate

Citeste si...

Construirea celei mai bune echipe de vanzari Cand firma este la inceput, patronul poate fi manager, director de marketing si om de vanzari in acelasi timp. Dar, pe masura ce compania se dezvolta, va fi din ce in ce mai multa nevoe de persoane specializate care sa preia o parte din activitatile ...